Пошукова оптимізація – велика робота над безліччю різних факторів. Дизайн, технічна складова, контент. Навіть незначні на перший погляд деталі дуже важливі для просування. Про найбільш часті помилки в дизайні сайту ми вже говорили. Сьогодні розберемо 9 фатальних SEO помилок, здатних «угробити» будь-який сайт.
Фільтри та санкції пошукових систем
Як мінімум, раз в тиждень рекомендую заглядати у вебмастера Яндекс і Google для перевірки наявності санкцій. В Яндексі це можна зробити в розділі Діагностика → Безпека і порушення. У Google – Пошуковий трафік → Заходи, вжиті вручну.
Як показує наша практика, найчастіше власники сайтів навіть не здогадуються про накладених обмеженнях. Недавній приклад з нашої роботи:
Порушення Яндекс. Малополезный контент
Велика кількість чужих текстів на сайті і відкриті вихідні посилання. Результат на скріншоті.
До зняття всіх обмежень подальшого сенсу займатися просуванням немає. Виправляємо помилки, повідомляємо пошуковій системі і чекаємо зняття санкцій.
Контент
Ми постійно говоримо про те, як важливі тексти. Контент – це те, навіщо користувачі заходять на сайти. Неунікальний і нецікавий контент нікому не потрібен. Пошукові системи занижують подібні ресурси у видачі, а клієнти втомилися читати одні і ті ж шаблонні тексти на сотні сайтів. Пруф того, що за контент можна вилетіти з хороших позицій, тут.
Перевіряйте унікальність текстів перед розміщенням на text.ru.
Як писати тексти, на які сторінки і в цілому, про контент, багато написано в нашому блозі. Ось гарна добірка статей від нашого копірайтера Дар'ї.
Теги Title і Description, заголовки H1-H3
Основа SEO-просування – правильно підібрані ключові слова. Це дуже важливий фактор в оцінці релевантності вашого сайту пошуковим запитом.
Найчастіше ми стикаємося з двома помилками. Повна відсутність ключових слів в тегах:
title без ключових запитів
Тег Title повинен бути заповнений у вигляді зв'язного пропозиції з включенням ключових слів.
Або переспам ключами в заголовках:
переспам alt
Важливо знайти золоту середину. Теги повинні бути корисними не тільки для пошукових роботів, але і для звичайних людей. Не забувайте про інформативності. Як правильно писати теги title, description і заголовки H1, добре розповідає наш копірайтер Катерина у своїй статті.
Переїзд на https
C січня 2017 року браузер Google Chrome (починаючи з 56 версії) почав позначати всі HTTP-сайти, що містять будь-які форми, що передають особисті дані користувачів (email, паролі, дані кредитних карток тощо) як «небезпечні». Також наявність сертифіката SSL є невеликим імпульсом у ранжируванні в Google.
Небезпечні сайти
Всім інтернет-магазинах в першу чергу слід перейти на протокол https. При цьому дуже важливо дотримати правильний алгоритм дій.
Найчастіша помилка – просто налаштувати 301-редирект зі старої версії http https після покупки SSL-сертифіката. Власники сайтів забувають про файл robots.txt, директиві Host, налаштування вебмайстрів. Сайт http випадає з індексу, новий сайт https ще не проіндексовано. Всі позиції моментально летять в трубу.
В нашому Блозі є докладна інструкція, як правильно перенести сайт з http https. Якщо залишаться питання, пишіть нам, обов'язково допоможемо.
Файл robots.txt
Текстовий файл, розміщений на сайті і призначений для роботів пошукових систем. У цьому файлі слід вказати параметри індексування свого сайту для пошукових роботів.
Іноді файл robots.txt відсутній зовсім.
Свіжий приклад із нашої роботи. Інтернет-магазин верстатів, роботи проводилися в рамках послуги пошукове просування сайту. Сайт був повністю відкритий для індексації пошуковим роботам і зовсім не мав файл robots.txt.
Налаштували йому robots, тепер все в порядку:
Що конкретно ми зробили?
Закрили від індексації адмін панель сайту, службові сторінки 404 і 403, сторінку пошуку, кошик. Вказали адресу карти сайту, налаштували директиву Host.
Разом з іншими роботами з оптимізації це допомогло досягти наступних результатів:
зростання відвідувачів на сайті
Ще одна серйозна помилка – сайт повністю закритий від індексації. За це відповідають директиви Disallow і Allow, які забороняють або дозволяють індексування розділів, окремих сторінок сайту або файлів відповідно. Для перевірки файлу в пошукових систем є спеціальні інструменти: Яндекс і Google.
Перевірте, що у вашого сайту є файл robots.txt і заповнений він коректно. Від індексації слід закривати всі службові сторінки, сторінки пошуку і фільтрів. Сторінки дублів, реєстрації, авторизації. Кошик і сторінку оформлення замовлення для інтернет-магазинів. Детальніше про robots.txt.
Дублювання контенту (дублі сторінок)
Дубльований контент або просто дублі – це сторінки на вашому сайті, які повністю (чіткі дублі) або частково (нечіткі дублі) збігаються один з одним, але кожна з них має свій URL.
Одна сторінка може мати як один, так і декілька дублів:
переспам alt
Пошукові роботи негативно ставляться до дубльованого контенту і можуть знизити позиції у видачі-за відсутності унікальності, а отже, і корисності для клієнта. Немає сенсу читати одне і те ж на різних сторінках сайту.
Може змінитися релевантна сторінка. Робот може вибрати для видачі дубльовану сторінку, якщо вважатиме її зміст більш відповідним запитом. Сайт втратить позиції і просяде у видачі. У 90% випадків дублі заважають просуванню, і після їх усунення позиції сайту поліпшуються.
Як знайти і прибрати дублі на сайті, розповідаємо у цій статті.
Дзеркала сайту
Дзеркалами вважаються сайти, які є повними копіями один одного, доступні за різними адресами. Всі дзеркала сайту важливо склеїти через 301 редирект.
Показники тіц, вага зовнішніх посилань не повинні розтікатися, а вони будуть, оскільки пошукові системи вважають різними ресурсами сайти, розташовані за різними адресами. Можлива підміна релевантної сторінки в пошуковій видачі, дублювання контенту. 100% заважає зростанню сайту у видачі.
Сайт не повинен відкриватися за різними адресами, з www і без www, просто site.ru і site.ru/index.php, http і https і т. д.:
Чек-лист для перевірки:
Сайт повинен бути доступний тільки по одному протоколу http або https.
Вибрано головне дзеркало сайту, з www або без www, зазначено в Вебмастере.
Налаштований 301 редирект з усіх дзеркал.
Головна сторінка сайту доступна за однією адресою, без /index.php, /index.html і т. п.
Адаптивна верстка (версія сайту для мобільних пристроїв)
100% Must-have для всіх сайтів в 2017 році. Сьогодні мобільний трафік випереджає комп'ютерний. Кількість користувачів, що використовують смартфони для здійснення покупок, у світі зростає з кожним днем. Алгоритми пошукових систем враховують адаптивність при ранжуванні сайту в мобільній видачі.
Google вже з 2015 року використовує алгоритм Google mobile-friendly.
Яндекс рік тому запустив алгоритм Владивосток.
Якщо ваш сайт все ще не адаптований під мобільні пристрої – кожен день ви втрачаєте до половини своїх клієнтів. Докладніше про те, навіщо потрібна оптимізація.
Швидкість завантаження сайту
Тут все просто. Користувачам не подобаються повільні сайти. Пошукові системи так само віддають перевагу швидким, оптимізованим сайтів. Перевірити швидкість завантаження сайту можна за допомогою інструменту Google. Червоний – повільно, важливо терміново збільшувати швидкість, жовтий – нормально, але можна оптимізувати, зелений – відмінно.
швидкість завантаження сайту
Розберемо на конкретному прикладі
Пам'ятаєте, на початку статті ми згадували інтернет-магазин верстатів. Що ми виправили з фатальних помилок:
Неунікальний контент
Написали гарний продає, унікальний текст на головну сторінку сайту.
До проведення робіт:
Текст на головній
Після оптимізації:
Текст на головній сторінці сайту
Помилки оптимізації
Скорегували теги title і description, заголовки H1.
До проведення робіт:
ТТекст на головній сторінці сайту
Після оптимізації:
ТТекст на головній сторінці сайту
Відсутність файлу robots.txt
Створили і розбудували файл robots.txt. Зараз сайт правильно індексується пошуковими системами. До цього, як писали вище, даного файлу не було на сайті.
Наявність не склеєних дзеркал
Склеїли дзеркала сайту. Сайт доступний за двома адресами з www та без.
Некоректний відповідь сервера для неіснуючих сторінок
Створили окрему сторінку 404 і налаштували правильну відповідь сервера для неіснуючих сторінок.
До виконання робіт неіснуючі сторінки через 302 редирект перенаправляли користувача на головну сторінку сайту.
Результати:
Позитивна динаміка зростання відвідуваності з пошукових систем:
Зростання відвідуваності
Трафік з Google виріс в два рази:
Зростання трафіку з Google
Результат за 3 місяці:
+8 запитів у Яндекса, +6 у Google в топ-5
+19 запитів у Яндекса, +9 в Google в топ-10
+25 запитів у Яндекса, +11 у Google у топ-20
+14 запитів у Яндекса, +4 у Google в топ-50
Подивитися позиції до і після »
Джерело: https://1ps.ru/blog/dirs/pochemu-sajt-prosel-v-poiske-9-fatalnyix-oshibok/
|