Юзабіліті-аудит сайту по продажу та оренді нерухомості за кордоном
Компанія займається продажем і орендою нерухомості в Чорногорії. Сайт був створений недавно (трохи більше року тому) і зараз прийнято рішення про необхідність його просування.
Подивимося, що слід змінити в інтерфейсі, щоб просування було більш ефективним.
Для початку ознайомимося з цільовою аудиторією сайту. Потрібно уявляти, хто наші клієнти. На основі звітів в Яндекс.Метриці бачимо, що основна аудиторія-це чоловіки і жінки у віці від 25 до 34 років (51,7%):Також важливо дізнатися, які сторінки сайту відвідують найчастіше. Для цього йдемо в звіт «Зміст» → «Сторінки входу»Найбільше відвідувань у Головної сторінки, її показник відмов становить 13,1% (в межах норми). Найбільший показник відмов у сторінки «Трансфер» – 22,8%.
Найчастіше причиною високого показника відмов є відсутність необхідної клієнту інформації на сторінці. Важливо, щоб сторінка відповідала очікуванням користувачів.Пошук помилок на Головній сторінці
Уявімо, що ми вирішили провести відпустку в Чорногорії і хотіли б зняти будиночок ближче до моря. Поїдемо на тиждень невеликою компанією – 5 осіб. Заходимо в пошук і знаходимо сайт даного агентства.Не зовсім зрозуміло, чому в шапці сайту адреса вказана англійською, незважаючи на те, що весь інший інтерфейс російською. Також плутає наявність чотирьох телефонів (для чого стільки і на який краще телефонувати?) без інформації про режим роботи компанії.
З-за оформлення синім кольором текст виглядає як посилання, але ні – адреса і телефони некликабельны.
На слайдері бачимо, що сайт надає нерухомість в Чорногорії і в принципі повинен нам підійти, дивимося далі.
Здорово, що відразу під слайдером розташована форма підбору потрібної нерухомості, але не ясно, в якій валюті вказувати ціни. Чи можна в рублях?Для тих, хто не хоче заповнювати форму нижче показані нові об'єкти для оренди і продажу, і навіть є блок з популярними об'єктами.Заголовок «ТОП 10» виявляється є посиланням, але з-за відсутності підкреслення або колірного виділення це не очевидно.
Банерів праворуч забагато, тим більше, що частина з них веде клієнта на інші сайти. Не зовсім зрозуміло, чому один з банерів на англійській мові.В підвалі сайту показані тільки деякі посилання. Краще не продублювати всі посилання з головного меню, щоб користувачеві було легше орієнтуватися на сайті. Посилання «Оренда на booking.com» не працює (хоча не зрозуміло навіщо взагалі ця інформація потрібна на даному сайті), а посилання «Новини Чорногорії» веде на Головну сторінку, що дезорієнтує.На Головній сторінці мало інформації про компанії: хто ви і як довго займаєтеся нерухомістю, є клієнти або партнери, і чи є у компанії представництво в Росії і т. д. Напис «Провідне агентство нерухомості» виглядає безпідставною і голослівною, так як не підтверджена ніякими фактами про компанії. Довіри до компанії не виникає.
Перше враження про сайт складається позитивне, добре показані об'єкти і можна відразу підібрати потрібні апартаменти, але треба додати інформацію про компанії та клієнтів і скоротити кількість посилань на сторонні сайти. І якщо вже інтерфейс російською, то немає сенсу залишати інформацію англійською. Якщо є необхідність в розміщенні текстів іноземною мовою, то краще створити другу версію сайту і зробити в шапці сайту кнопку перемикання мов.Сторінки з інформацією про компанію
Щоб дізнатися хоч що-небудь про агентство, зайдемо на сторінку «Про компанію»:Текст про компанію занадто загальний, а картинка з фотобанку (замість реальних співробітників!) відштовхує.Краще показати реальних співробітників або фотографії офісу, так сторінка буде викликати більше довіри. А ось текст «Наші послуги» за змістом найбільше підходить для Головної сторінки.У тексті використовуються неунікальні іконки з фотобанків.
Не зовсім зрозуміло, навіщо на цій сторінці розташована форма «Знайти об'єкт» і банери. На цій сторінці люди шукають інформацію про компанії, а не об'єкти нерухомості або послуги.Сторінка «Про компанії» не вразила, довіри не додала. Подивимося, яка інформація є на сторінці «Контакти»:Поряд з номерами телефонів немає інформації про режим роботи компанії, і знову бачимо банери праворуч, які не потрібні на цій сторінці, тим більше що частина з них некликабельна.
Текст «Друзі, телефонуйте, пишіть, приходьте» виглядає як посилання, але не є нею.
Деяка інформація не зрозуміла російським користувачам, тому краще доповнити її поясняющим текстом:У карти, на жаль, відсутня можливість збільшити зображення і логотип компанії на ній непримітний.Ось і вся інформація про компанії, яку можна знайти на сайті.
Вибір будинки для оренди
Повернемося до форми сортування об'єктів нерухомості на Головній сторінці, і введемо необхідні дані. Виберемо будинок вартістю до 100 євро на добу. В результаті нам відобразилися два варіанти:Сторінка виглядає трохи дивно з бічних блоків, які її сильно удлинняют і утворюють надто багато вільного місця. Немає сенсу показувати нам блок «Гарячі пропозиції Продаж», адже ми шукаємо об'єкт в оренду. Банер з інформацією про трансфер веде на ту ж сторінку, що і посилання «Трансфер» в головному меню, тому в ньому немає сенсу. Тут більше б згодився ТОП 10 об'єктів оренди.Клікаємо по першому об'єкту з результатів пошуку і потрапляємо на наступну сторінку:Слайдер вгорі сторінки, звичайно, красивий, але він подовжує сторінку: спочатку складається відчуття, що не перейшов на картку об'єкта:Слайдер з фотографіями об'єкта працює трохи незвично: при кліці по зображенню з нижнього ряду з'являється спливаюче вікно з його збільшеною версією.Зазвичай після кліка зображення з нижнього ряду показується у верхньому ряду. В принципі нічого страшного, але трохи плутає користувача.
При перегляді іконок праворуч від зображення об'єкта виникає питання: навіщо нам потрібні можливості додавання об'єкта в обране і перепоста його в соцмережі. А ось кнопка додати до порівняння потрібна, але зараз іконка не асоціюється з даною функцією.Опис об'єкта дуже докладний і добре представлено, тільки от не вистачає кнопки «Оформити заявку» або «Забронювати», щоб клієнт міг відразу відправити свої дані.Немає сенсу показувати блок з пропозиціями нерухомості на продаж і форму пошуку об'єкта. Зараз блоки праворуч тільки візуально навантажують сторінку, краще зосередити увагу клієнта на об'єкті нерухомості.
У блоці «Схожі об'єкти» чомусь показується нерухомість на продаж.Раніше ми бачили можливість порівнювати об'єкти, тому давайте спробуємо нею скористатися. Після додавання наших будинків перейдемо по посиланню «Порівняння вибраних об'єктів» в шапці сайтаСтранно, але чомусь ми потрапили на порожню сторінку..При додаванні об'єктів праворуч з'являлося таке бічне меню, мабуть перейти на сторінку порівняння можна тільки з нього:Натискаємо на кнопку «Порівняти» і бачимо наступне:Зручна таблиця, хоча зображення в її шапці краще зменшити. Також на сторінці не вистачає кнопки замовлення.
Припустимо ми вибрали перший об'єкт, але що робити далі? У клієнта може не бути можливості подзвонити в іншу країну або він хоче щоб йому передзвонили. Зараз дані ситуації не продумані.
Сторінка з інформацією про трансфер
Після вибору нерухомості було б цікаво дізнатися, як до неї добратися і скільки це буде коштувати. Для цього переходимо на сторінку «Трансфер».Текст не конкретна і не зовсім підходить для даної сторінки. Жодна з посилань веде на інформацію про ціни. На цій сторінці можна було б коротко показати, скільки коштує трансфер від аеропорту. Для тих, хто хоче доїхати сам, можна показати розклад громадського транспорту, а також додати інформацію про те, де і як можна орендувати автомобіль. Добре, що внизу є форма замовлення трансферу, але цього недостатньо.
І знову немає сенсу додавати блоки праворуч, які тільки подовжують сторінку, а перший банер веде виходить сам на себе, що виглядає дивно.
Ця сторінка повинна в першу чергу продавати послуги трансферу і оренди машин, а зараз тільки плутає і відштовхує.
Висновки: заплутана навігація і мало інформації про компанію
Всі посилання на сайті повинні бути очевидні, тобто підкреслені або виділені кольором і повинні виправдовувати очікування користувачів. Потрібно, щоб користувач відразу бачив, що в інтерфейсі кликабельно, а що ні. Синій колір у багатьох людей асоціюється з посиланнями, тому необхідно акуратно його використовувати для звичайного тексту.
Контент на сайті повинен знімати заперечення і розташовувати клієнта до оформлення заявки. Відсутність інформації веде до того, що клієнт піде з сайту і вибере конкурента, тому потрібно завжди конкретно розповідати про товари і послуги. Що стосується сторінки про компанію –потрібно показувати відвідувачам, що ваше агентство реально, що ви вже давно на ринку і у вас є постійні клієнти. Так людям буде легше довіритися вам.
Також для текстів та описів важливо в кінці пропонувати користувачеві здійснити яку-небудь дію: оформити заявку/задати питання/замовити зворотний дзвінок, тому не варто забувати додавати форми або посилання на них.
Джерело: https://1ps.ru/blog/ctr/2017/yuzabiliti-audit-sajta-po-prodazhe-i-arende-nedvizhimosti-za-rubezhom/
|